ART. 3
Autorizarea ca interpret şi traducător, care poate efectua traduceri pentru organele prevăzute la art. 1, se dobândeşte, la cerere, de persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) este cetăţean român sau cetăţean al unui stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European;
b) are capacitate deplină de exerciţiu;
c) posedă o diplomă de licenţă ori echivalentă din care rezultă specializarea în limba sau în limbile străine pentru care solicită autorizarea ori care atestă că a absolvit un institut de învăţământ superior în limba străină pentru care solicită autorizarea sau posedă o diplomă de bacalaureat ori echivalentă din care rezultă că a absolvit un liceu cu predare în limba străină sau în limba minorităţilor naţionale pentru care solicită autorizarea ori este atestat de către Ministerul Culturii şi Cultelor ca traducător pentru specialitatea ştiinţe juridice, din limba română în limba străină pentru care solicită autorizarea şi din limba străină în limba română.
Legea privind autorizarea şi plata traducătorilor şi interpreţilor nr. 178/1997 cu modificări şi completări:
[ link extern ]
www.avocatnet.ro/content/for...
Dupa obtinerea autorizatiei trebuie sa va inregistrati ca PFA (sau II, SRL) la Administratia Financiara de care apartineti. Dupa aceast pas va trebui sa va inregistrati in lista traducatorilor la Tribunalul din localitatea in care domiciliati (in termen de 60 de zile de la autorizare).
La registrul comertului nu trebuie sa va inregistrati decat daca doriti sa aveti si un alt cod caen (o alta activitate in afara celei de traduceri).
Foarte multe detalii si procedurile de urmat le gasiti la urmatoarele linkuri:
www.avocatnet.ro/content/for...
www.avocatnet.ro/content/for...
www.avocatnet.ro/content/for...
Am auzit ceva despre autorizatia de traducator, dar nu stiu ce implica o astfel de autorizatie, daca o primesc o sa trebuiasca sa platesc impozit pentru ea?
Nu platiti impozit pentru autorizatie ci pentru veniturile obtinute in urma activitatii de traducator autorizat PFA in baza autorizatiei.
Am nevoie de ea, daca imi gasesc un loc de munca in cadrul unui birou de traduceri sau am nevoie de ea doar daca imi deschid eu propriul meu birou de traduceri? Imi cer scuze, daca intrebarile mele par stupide, dar pentru mine sunt destul de importante, de aceea va rog daca puteti sa ma ajutati cu si pe mine!
Autorizatia obtinuta de la Ministerul e Justitie va confera dreptul si obligatia de a presta servicii pentru Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justitiei, instantele judecătoresti, parchetele de pe langa instantele judecătoresti, organele de cercetare penala, birourile notarilor publici, pentru avocati si executori judecatoresti.
Pentru celelalte activităţi de traducere, care nu includ traduceri judiciare, este aplicabil regimul juridic comun în cazul prestării de activităţi economice independente: înmatricularea în registrul comerţului într-una dintre formele prescrise de lege (persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială).
Succes!
L.C.